JAV verslo žurnalo „Inc.com“ surengtame Niujorko „Women Summit“ susitikime trys socialinių verslų įkūrėjos pasidalino trimis vertingais patarimais. Jos vieningai sutarė, jog nebūtina statyti namukų kurioje nors Afrikos šalyje, kad išvystytum sėkmingą socialinį verslą. Svarbiausia tokio verslininko savybė – nuoširdus rūpestis pasaulio problemomis, rašo portalas inc.com.
Tuo metu portalo businessinsider.com kalbinta 25-erių metų įmonės direktorė, davė trumpą patarimą 20-mečiams.
„Studio One Eighty Nine“ įkūrėja Abrima Erwiah, prisimindama savo asmeninę patirtį, patarė išanalizuoti, ką jūs mokate atlikti geriausiai, kurioje srityje turite įgūdžių.
„Iš pradžių tiksliai nežinojau, kuo noriu užsiimti. Tačiau supratau, jog mane vargu ar samdytų statyti namelius Ugandoje“, – sakė A. Erwiah.
Ji turėjo patirties dirbant su aukštųjų mados namų komunikacija. Kodėl jos nepritaikyti? Šiandien A. Erwiah kompanija pardavinėja Ganos dizainerių ir amatininkų kurtus drabužius.
Shiza Shadid, viena iš Malalos fondo įkūrėjų, taip pat patarė neieškoti galimybių kažkur už jūrų marių
„Susiduriu su daugeliu žmonių, kurie galvoja, jog socialiniai verslininkai dirba gana lengvą, visiems „širdis ištirpdantį“ darbą. Tačiau iš tiesų viskas sunkiau“, – sakė S. Shadid.
Ji pridūrė, jog besivystančiose šalyse, kurioms reikia mūsų pagalbos, neretai vyrauja ekonominė ir politinė sumaištis. Taigi nebūtina veikti jose – apsidairykite aplink! Juk geriausiai išmanote problemas ir iššūkius, kurie egzistuoja jūsų mieste ar gyvenamoje vietovėje.
S. Shadid įkūrė ne pelno siekiančią švietimo organizaciją kartu su Nobelio prizo laimėtoja Malala Yousafzai.
Elizabeth McKee Gore, kuri šiuo metu yra Jungtinių Tautų atstovė ir verslininkė Delyje, padarė išvadą: „Labiau nei dėl turimų įgūdžių, aš nerimauju dėl laiko. Jūs visos turite išmaniuosius telefonus, vaikinus ar vyrus, vaikų. Atraskite nors šiek tiek laiko, kad praskaidrintumėte kitų gyvenimus.“
Galbūt tai virs socialiniu verslu. Bet jei nevirs – na ir nereikia. Tiesiog darykite gerus darbus. Jau vadovaujantiems nuosavam verslui ji patarė darbuotojams duoti nors vieną dieną per mėnesį savanoriavimui.
„Ne visuomet iš organizacijos reikia kurti socialinį verslą“, – pabrėžė E. Mc. Gore.
Tuo metu po studijų baigimo spėjusi padirbėti tokiose bendrovėse kaip „Google“, „Microsoft“, „Uber“, o dabar, būdama 25-erių, vadovaujanti nuosavai kompanijai, Liza Wessel visiems 20-mečiams turėjo patį trumpiausią patarimą: „Sakyk – „Taip!“. Nebijok rizikuoti, mėtytis, išbandyti visas gyvenimo kelyje pasitaikiančias galimybes ir priimti iššūkius.
Daugiau informacijos:
http://www.inc.com/diana-ransom/actionable-tips-for-practicing-social-entrepreneurship.html
http://www.businessinsider.com/wayup-ceo-and-ex-googler-shares-best-advice-2015-10
Comments are closed.